logó Kispesti Vass Lajos Általános Iskola

Határtalanul 2017.

A Vass iskolával a Felvidéken

A Felvidék magyarlakta területein tett 3 napos, emlékezetes látogatást a Kispesti Vass Lajos Általános Iskola 7. évfolyama (55 tanuló) 2017. április 12. és 14. között. Az utazás létrejöttét az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő Határtalanul pályázata tette lehetővé, mely 1.587.000 Ft-tal támogatta utunkat.
Utazásunkat hosszas felkészülés előzte meg. Az előkészítő órákon a gyerekek megismerkedtek a Felvidék történelmével, földrajzával, a Rákóczi-szabadságharc eseményeivel, Mikszáth munkásságával, felvidéki népdalokat tanultak. Szembesültek a térség jelenével, az ott élő magyarok problémáival. Filmklub keretében megnézték A fekete város és A lőcsei fehér asszony című filmet, technika szakkörön pedig saját kezűleg készítettek koszorúkat, melyeket utunk során helyeztünk el. Felkészülésüket „A Szepesség gyöngyszemei” Ismerkedés a Felvidék történelmi és természeti értékeivel – a Rákócziak nyomában című útikönyv kiadásával is segítettük.

És végre elérkezett a várva-várt utazás napja! Felejthetetlen tájak, szeretetteljes fogadtatás, rengeteg látnivaló és közben játékos vetélkedők tették változatossá utunkat.

Első állomásunk a tornaljai Kazinczy Ferenc Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola volt. Könyvcsomagot vittünk ajándékba a minket szeretettel fogadó diákoknak.

Rákóczi nyomában jártunk Betléren, Rozsnyón, Szepesszombaton, ahol megnéztük a későromán stílusban épült Szent György templomot. Itt a gyerekeket lenyűgözte a Lőcsei Pál mester által készített főoltár.

Gyermekeink környezetvédelmet is tanulnak az iskolában, így a Bélai–barlangban és a Magas-Tátrában lévő Tar-pataki vízesésnél tett kirándulás értékes ismeretanyaggal töltötte fel őket.

Lőcsén, a városházán tett látogatás, valamint a Szepesi-vár megtekintése feledhetetlen élményt jelent a diákok számára. Úton haza még betértünk Iglóra, és megkoszorúztuk a kassai Dómot.

Nagy örömmel vettünk részt ezen a kalandozáson, ahol rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Csapatunknak nagyon jólesett a helybeliek kedvessége, vendégszeretete: köszönjük, és szívesen visszatérnénk!

Az utazás és a felkészülés egyaránt felejthetetlen élményt jelentett gyerekeinknek. Ezúton is köszönjük a támogatást!

Kispesti Vass Lajos Általános Iskola

Szerző: Webmester

Módosítva: 2017-08-16 09:59:10

Ahogy a legtöbb honlap, ez a webhely is használ sütiket a weboldalain.