Meghívtuk elsőseink óvópedagógusait
Iskolánkban már évek óta hagyomány, hogy meghívjuk elsőseink óvópedagógusait egy formalitásoktól mentes, kötetlen „együttgondolkodós” délelőttre.
Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek arra, hogy a konkrét gyerekeket érintő konzultációkon túl általános tapasztalatokat is megosszunk egymással, ötleteket gyűjtsünk.
Ezért is nyitottuk meg az eseményt a bázisintézményi hálózat révén nagyobb körben is, alkalmazkodva egyben idei bázisintézményi fő célunkhoz: szeretnénk egyfajta ötletbörzeként minél több tapasztalatot, a napi pedagógiai gyakorlatban alkalmazott technikát, módszert megismerni, továbbadni.
A program során a résztvevők megnézhették a gyerekeket egy–egy rövid óraszelet során iskolai környezetben, majd ezt beszélgetés követte.
Az óraszeletek teljes mértékben a napi valóságot tükrözték, olyan feladatokat, gyakorlatokat, játékokat láthattak a vendégek, amelyek a mindennapi pedagógiai munkánk alapvető alkotóelemei. A foglalkozásokon elsősorban azt szerettük volna megmutatni, mi milyen eszközökkel igyekszünk elérni, hogy gyerekeink úgy váljanak valóban iskolássá, hogy ez a folyamat minél zökkenőmentesebb legyen számukra. Az óraszeleteket követő beszélgetés során egyrészt megbeszéltük a látottakat, általánosságban, valamint egyénre szabva is (a legtöbb gyereknek itt volt a korábbi óvodapedagógusa), másrészt igyekeztünk tapasztalatokat gyűjteni más iskolák, óvodák gyakorlatából, élményeiből.Vendégeink nagy része gyakorlatiasnak, hasznosíthatónak értékelte a programot, és mi magunk is sok új információt, ötletet szereztünk.
Ezek az alkalmak lehetőséget teremtenek arra, hogy a konkrét gyerekeket érintő konzultációkon túl általános tapasztalatokat is megosszunk egymással, ötleteket gyűjtsünk.
Ezért is nyitottuk meg az eseményt a bázisintézményi hálózat révén nagyobb körben is, alkalmazkodva egyben idei bázisintézményi fő célunkhoz: szeretnénk egyfajta ötletbörzeként minél több tapasztalatot, a napi pedagógiai gyakorlatban alkalmazott technikát, módszert megismerni, továbbadni.
A program során a résztvevők megnézhették a gyerekeket egy–egy rövid óraszelet során iskolai környezetben, majd ezt beszélgetés követte.
Az óraszeletek teljes mértékben a napi valóságot tükrözték, olyan feladatokat, gyakorlatokat, játékokat láthattak a vendégek, amelyek a mindennapi pedagógiai munkánk alapvető alkotóelemei. A foglalkozásokon elsősorban azt szerettük volna megmutatni, mi milyen eszközökkel igyekszünk elérni, hogy gyerekeink úgy váljanak valóban iskolássá, hogy ez a folyamat minél zökkenőmentesebb legyen számukra. Az óraszeleteket követő beszélgetés során egyrészt megbeszéltük a látottakat, általánosságban, valamint egyénre szabva is (a legtöbb gyereknek itt volt a korábbi óvodapedagógusa), másrészt igyekeztünk tapasztalatokat gyűjteni más iskolák, óvodák gyakorlatából, élményeiből.Vendégeink nagy része gyakorlatiasnak, hasznosíthatónak értékelte a programot, és mi magunk is sok új információt, ötletet szereztünk.
Szerző: Webmester
Módosítva: 2018-10-25 11:54:39