8.évfolyam Kémia (12.hét)
Kedves Tanulók!
2020. június 2. és 5. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Csomagolóanyagok és hulladékok kezelése (TK 114-115. o.)
Feladat: Olvasd el a megadott részt a tankönyvben, majd válaszolj a kérdésekre!
Kérdések:
- Mi a különbség a hulladék és a szemét kifejezés között?
- Hogy hívják a háztartásokban (és a közintézményekben) keletkező hulladékot?
- Írj 5-6 példát veszélyes hulladékra!
- Mi a különbség az újrahasználat és az újrahasznosítás között?
- Mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés?
- Mennyi idő alatt bomlik le a cigarettacsikk, az alumíniumdoboz és a műanyag a természetben?
- Milyen előnye van, ha a hulladékot égetőművekben semmisítik meg égetéssel? Mi a hátránya?
A beküldési határidő: 2020. június 9.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-06-02 22:13:13
8.évfolyam Kémia (11.hét)
Kedves Tanulók!
2020. május 25. és 29. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: A papír (TK 73-74. o.)
Feladat: Válaszolj a kérdésekre!
Kérdések:
- Kik és mikor készítettek először papírként használható anyagot?
- Milyen növényi rostokból készült a papír kezdetben Európában?
- És miből készül a XIX. század vége óta?
- Milyen környezeti problémákat okoz a papírgyártás?
- Hány darab fa szükséges 1 tonna fehér papír előállításához?
- Milyen anyaggal fehérítik a papírt?
- A kivágott fák hány százalékát használják fel papírgyártásra?
- Mit jelent a papír-újrahasznosítás?
- A szelektív hulladékgyűjtésen kívül még hogyan csökkenthető a kidobott szemét papírtartalma?
- Hány darab fa menthető meg 1 tonna papír újrahasznosításával?
- Mihez köthető a papírfelhasználás 41%-a?
A beküldési határidő: 2020. június 2.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-05-26 12:46:48
8.évfolyam Kémia (10.hét)
Kedves Tanulók!
2020. május 18. és 22. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Az üveg (TK 71-72. o.)
Feladat: Olvasd el a tankönyv szövegét, majd válaszolj a kérdésekre a füzetben! A munkádról küldj fényképet!
Kérdések:
- Kik és mikor készítették az első üvegtárgyakat?
- Milyen nyersanyagok szükségesek az üveg gyártásához?
- Hány fokon olvasztják össze ezeket az anyagokat?
- A meleg üvegmasszából hogyan készítenek különböző formájú tárgyakat?
- A közönséges üveg az úgynevezett nátronüveg. Milyen összetevőkből áll?
- Mit készítenek nátronüvegből?
- Hogyan készül a síküveg vagy táblaüveg? Mire használják fel?
- Melyik üvegtípus töri szépen a fényt?
- Az autók szélvédője biztonsági üveg. Hogyan viselkedik baleset során ez a különleges üveg?
- Mire használják az üvegszálat?
- Miért érnek be a zöldségek az üvegházakban már tavasszal, amikor a kertekben még nincs friss zöldség?
A beküldési határidő: 2020. május 26.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-05-19 13:52:50
8.évfolyam Kémia (9.hét)
Kedves Tanulók!
2020. május 11. és 15. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Cement, beton, vasbeton (TK 67-68. o.); Porcelán, finomkerámia (TK 69-70. o.)
Feladat: Olvassátok el a megadott részeket, majd válaszoljatok a kérdésekre a füzetben! Készítsetek fotót, és küldjétek el a központi e-mailcímre!
Kérdések:
- Miből áll a cement? Hogyan készül? Milyen környezeti problémát okoz a cementgyártás?
- Milyen anyagokat kevernek össze a beton készítésekor? Miért kell folyamatosan nedvesen tartani, amíg meg nem szilárdul teljesen?
- Mi a vasbeton? Mi az előnye? Hol használják?
- Kik találták fel a porcelánt? Ki jött rá később a készítés titkára erre Európában?
- Mi a közös a téglában, a cserépben és porcelánban?
- Milyen nyersanyagokból készül a porcelán?
- Nevezd meg a 3 leghíresebb magyar porcelángyárat!
- Hol található Korond, a népi kerámiakészítésről híres település?
A beküldési határidő: 2020. május 19.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-05-11 22:34:42
8.évfolyam Kémia (8. hét)
Kedves Tanulók!
2020. május 4. és 8. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Energiaforrásaink (TK 80-81. o.), Nem megújuló energiaforrások (TK 82-84. o.)
Feladat: Nézd meg az alábbi videót a kőolaj és a földgáz keletkezéséről, majd olvasd el a tankönyvben a megadott részeket! Végül válaszolj a feltett kérdésekre a füzetedben!
- Mit jelent a fosszilis energiahordozó kifejezés? Írj 2-3 példát rá!
- Az urán is nem megújuló energiaforrás, viszont nem tartozik a fosszilis energiaforrások közé. Miért?
- Milyen előnyei és hátrányai vannak az atomerőműveknek?
- Miből és hogyan keletkeztek az ásványi szenek?
- Sorold fel a szénfajtákat! Kezdd a legmagasabb széntartalmúval / fűtőértékűvel!
- Miből és hogyan keletkezett a kőolaj és a földgáz?
- Milyen anyagokat állítanak elő a fekete aranyból, azaz a kőolajból desztillációval?
- Mi a közös a gyertyában és az aszfaltban?
- Jellemezd a földgázt! (szín, szag, halmazállapot, sűrűség, éghetőség)
- Mi a földgáz fő összetevője?
- Miért érezzük a gázszivárgást, ha tiszta földgáznak nincs is szaga?
- Hány évig biztosíthatják a kőszénkészletek és a kőolajkészletek a világ energiaszükségletét számítások szerint? És az uránérckészletek?
Videó: A kőolaj és a földgáz
A füzetedről készíts egy jó minőségű, olvasható fotót, és azt küldd el a központi e-mailcímre.
A beküldési határidő: 2020. május 12.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-05-04 16:40:35
8.évfolyam Kémia (7. hét)
Kedves Tanulók!
2020. április 27. és 30. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Megújuló energiaforrások (TK 84-85. o.)
Feladat: Olvasd el a tankönyvben a megadott részt, majd nézd meg az alábbi videót! Végül válaszolj a Google Űrlapon feltett kérdésekre!
Videó: Megújuló energiaforrások
Google Űrlap: Kérdések
Az űrlap kitöltésével egyben a feladat elvégzését is igazolod.
A beküldési határidő: 2020. május 5.
A beküldés módja:
- A megoldásokat a feladatban szereplő űrlapon kell beküldeni.
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-04-28 14:13:19
8.évfolyam Kémia (6.hét)
Kedves Tanulók!
2020. április 20. és 24. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Műanyagok 2. (TK 79. o.)
Feladat: Olvassátok el a tankönyvben a megadott részt, és válaszoljatok az alábbi kérdésekre a füzetben.
- Miből állítják elő a műanyagok többségét?
- 2012-ben hány millió tonna műanyagot állítottak elő?
- Mi jellemző a műanyagok lebomlására a környezetben?
- Miért helytelen a műanyagok elégetése?
- Melyik élőhelyen okozza a legtöbb problémát a növekvő mennyiségű műanyag hulladék?
- Hogyan csökkenthetjük le a műanyagok használatát az életünkben? Írj 2 módot rá!
Google Űrlap: Szülői igazolás
A beküldési határidő: 2020. április 28.
A beküldés módja:
- A feladat elvégzését szüleitek igazolják a megadott Google Űrlapon.
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-04-21 20:27:29
8.évfolyam Kémia (4-5. hét)
Kedves Tanulók!
2020. április 6. és 8. között vagy 2020. április 15. és 17. között a következő feladatokat végezzétek el.A tavaszi szünetben pihenjetek.
Tananyag: Műanyagok (TK 75-79. o.)
Feladat: Nézzétek meg az alábbi videót a Műanyagokról, majd a videó és a tankönyv segítségével végezzétek el az alábbi feladatokat a füzetben!
Videó:Műanyagok
Mit nevezünk műanyagnak?
Nevezz meg 7 különböző műanyagot, és írj 1-2 példát a felhasználásukra!
A feladat elvégzését a szüleid igazolják egy e-mail küldésével!
A beküldési határidő: 2020. április 21.
A beküldés módja:
- Az e-mailt a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Pethő Gergely
Módosítva: 2020-04-06 16:23:10
8.A, 8.B Feladatok 3. hét
Kedves Tanulók!
2020. március 30. és április 3. között a következő feladatokat végezzétek el.Nézzétek meg a következő videót:Égés és tűzvédelem
Egy email-ben írjátok meg, hogy mire van szükség a tűzhöz.
A beküldési határidő: 2020. április 7.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Webmester
Módosítva: 2020-04-01 11:04:59
Feladatok március 23-27.
Kedves nyolcadikosak!
2020. március 24-27. között a következő feladatokat végezzétek el.Tananyag: Alkohol (TK 91-92. o.)
- Feladat: Nézzétek meg a Brutális Biológia Mérgek c. epizódjának utolsó 12 percét (27:55-től indul), ami az alkohol hatásairól szól. Válaszoljatok a kérdésekre e-mailben a videó és a tankönyv alapján!
- Kérdések:
Mi a közös az etanolban és a metanolban? És miben térnek el egymástól? Írj 3-3 példát ezekre!
Határidő: 2020. április 3.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Szerző: Lukács-Ruzsom Renáta
Módosítva: 2020-03-24 13:23:59
Feladatok március 16-20
Kedves nyolcadikosok!
2020. március 16-20. között a következő feladatokat végezzétek el.- Nézzétek meg a Vassl.hu - Szerves kémia videók oldalon található "A mindennapokból ismert természetes és szintetikus szerves anyagok" című videót!
- Olvassátok el a tankönyvben A szén vegyületei c. leckét (88 - 90. oldal), majd válaszoljatok az alábbi kérdésekre!
- Másoljátok be a kémia füzetbe a kérdéseket, és a rájuk adott válaszokat is oda kell írnotok!
2. Mik azok a szerves vegyületek?
3. Vannak széntartalmú szervetlen vegyületek?
4. Mely elemek vesznek részt alapvetően a szerves vegyületek felépítésében a szénen kívül?
5. Miért különleges a szénatom?
6. Mi az izoméria?
7. Mik a szénhidrogének?
8. Mi a földgáz fő alkotórésze?
9. Mik keletkeznek a metán égése során?
10. Milyen kötések lehetnek két szénatom között?
11. Mik az izomerek?
A füzetet fotózzátok le, és küldjétek el a megadott e-mailcímre!
Határidő: 2020. március 20.
A beküldés módja:
- Az elkészült munkákat a vass@egressy.info (Változott! Részletek) címre kell elküldeni
- A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)
Kérjük, hogy a szülők az osztályfőnökök felé jelezzék, ha nem rendelkeznek a feladat megoldásához vagy beküldéséhez szükséges eszközökkel!
Szerző: Webmester
Módosítva: 2020-03-24 13:21:33