logó Kispesti Vass Lajos Általános Iskola

Tanulói feladatok - Kémia 8.


8.évfolyam Kémia (12.hét)

Kedves Tanulók!

2020. június 2. és 5. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Csomagolóanyagok és hulladékok kezelése (TK 114-115. o.)

Feladat: Olvasd el a megadott részt a tankönyvben, majd válaszolj a kérdésekre!

Kérdések:
  1. Mi a különbség a hulladék és a szemét kifejezés között?
  2. Hogy hívják a háztartásokban (és a közintézményekben) keletkező hulladékot?
  3. Írj 5-6 példát veszélyes hulladékra!
  4. Mi a különbség az újrahasználat és az újrahasznosítás között?
  5. Mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés?
  6. Mennyi idő alatt bomlik le a cigarettacsikk, az alumíniumdoboz és a műanyag a természetben?
  7. Milyen előnye van, ha a hulladékot égetőművekben semmisítik meg égetéssel? Mi a hátránya?

A beküldési határidő: 2020. június 9.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-06-02 22:13:13

8.évfolyam Kémia (11.hét)

Kedves Tanulók!

2020. május 25. és 29. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: A papír (TK 73-74. o.)

Feladat: Válaszolj a kérdésekre!

Kérdések:
  1. Kik és mikor készítettek először papírként használható anyagot?
  2. Milyen növényi rostokból készült a papír kezdetben Európában?
  3. És miből készül a XIX. század vége óta?
  4. Milyen környezeti problémákat okoz a papírgyártás?
  5. Hány darab fa szükséges 1 tonna fehér papír előállításához?
  6. Milyen anyaggal fehérítik a papírt?
  7. A kivágott fák hány százalékát használják fel papírgyártásra?
  8. Mit jelent a papír-újrahasznosítás?
  9. A szelektív hulladékgyűjtésen kívül még hogyan csökkenthető a kidobott szemét papírtartalma?
  10. Hány darab fa menthető meg 1 tonna papír újrahasznosításával?
  11. Mihez köthető a papírfelhasználás 41%-a?

A beküldési határidő: 2020. június 2.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-05-26 12:46:48

8.évfolyam Kémia (10.hét)

Kedves Tanulók!

2020. május 18. és 22. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Az üveg (TK 71-72. o.)

Feladat: Olvasd el a tankönyv szövegét, majd válaszolj a kérdésekre a füzetben! A munkádról küldj fényképet!

Kérdések:
  1. Kik és mikor készítették az első üvegtárgyakat?
  2. Milyen nyersanyagok szükségesek az üveg gyártásához?
  3. Hány fokon olvasztják össze ezeket az anyagokat?
  4. A meleg üvegmasszából hogyan készítenek különböző formájú tárgyakat?
  5. A közönséges üveg az úgynevezett nátronüveg. Milyen összetevőkből áll?
  6. Mit készítenek nátronüvegből?
  7. Hogyan készül a síküveg vagy táblaüveg? Mire használják fel?
  8. Melyik üvegtípus töri szépen a fényt?
  9. Az autók szélvédője biztonsági üveg. Hogyan viselkedik baleset során ez a különleges üveg?
  10. Mire használják az üvegszálat?
  11. Miért érnek be a zöldségek az üvegházakban már tavasszal, amikor a kertekben még nincs friss zöldség?

A beküldési határidő: 2020. május 26.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-05-19 13:52:50

8.évfolyam Kémia (9.hét)

Kedves Tanulók!

2020. május 11. és 15. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Cement, beton, vasbeton (TK 67-68. o.); Porcelán, finomkerámia (TK 69-70. o.)
Feladat: Olvassátok el a megadott részeket, majd válaszoljatok a kérdésekre a füzetben! Készítsetek fotót, és küldjétek el a központi e-mailcímre!

Kérdések:
  1. Miből áll a cement? Hogyan készül? Milyen környezeti problémát okoz a cementgyártás?
  2. Milyen anyagokat kevernek össze a beton készítésekor? Miért kell folyamatosan nedvesen tartani, amíg meg nem szilárdul teljesen?
  3. Mi a vasbeton? Mi az előnye? Hol használják?
  4. Kik találták fel a porcelánt? Ki jött rá később a készítés titkára erre Európában?
  5. Mi a közös a téglában, a cserépben és porcelánban?
  6. Milyen nyersanyagokból készül a porcelán?
  7. Nevezd meg a 3 leghíresebb magyar porcelángyárat!
  8. Hol található Korond, a népi kerámiakészítésről híres település?

A beküldési határidő: 2020. május 19.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-05-11 22:34:42

8.évfolyam Kémia (8. hét)

Kedves Tanulók!

2020. május 4. és 8. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Energiaforrásaink (TK 80-81. o.), Nem megújuló energiaforrások (TK 82-84. o.)

Feladat: Nézd meg az alábbi videót a kőolaj és a földgáz keletkezéséről, majd olvasd el a tankönyvben a megadott részeket! Végül válaszolj a feltett kérdésekre a füzetedben!
  1. Mit jelent a fosszilis energiahordozó kifejezés? Írj 2-3 példát rá!
  2. Az urán is nem megújuló energiaforrás, viszont nem tartozik a fosszilis energiaforrások közé. Miért?
  3. Milyen előnyei és hátrányai vannak az atomerőműveknek?
  4. Miből és hogyan keletkeztek az ásványi szenek?
  5. Sorold fel a szénfajtákat! Kezdd a legmagasabb széntartalmúval / fűtőértékűvel!
  6. Miből és hogyan keletkezett a kőolaj és a földgáz?
  7. Milyen anyagokat állítanak elő a fekete aranyból, azaz a kőolajból desztillációval?
  8. Mi a közös a gyertyában és az aszfaltban?
  9. Jellemezd a földgázt! (szín, szag, halmazállapot, sűrűség, éghetőség)
  10. Mi a földgáz fő összetevője?
  11. Miért érezzük a gázszivárgást, ha tiszta földgáznak nincs is szaga?
  12. Hány évig biztosíthatják a kőszénkészletek és a kőolajkészletek a világ energiaszükségletét számítások szerint? És az uránérckészletek?

Videó: A kőolaj és a földgáz

A füzetedről készíts egy jó minőségű, olvasható fotót, és azt küldd el a központi e-mailcímre.

A beküldési határidő: 2020. május 12.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-05-04 16:40:35

8.évfolyam Kémia (7. hét)

Kedves Tanulók!

2020. április 27. és 30. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Megújuló energiaforrások (TK 84-85. o.)

Feladat: Olvasd el a tankönyvben a megadott részt, majd nézd meg az alábbi videót! Végül válaszolj a Google Űrlapon feltett kérdésekre!

Videó: Megújuló energiaforrások

Google Űrlap: Kérdések

Az űrlap kitöltésével egyben a feladat elvégzését is igazolod.

A beküldési határidő: 2020. május 5.

A beküldés módja:
  • A megoldásokat a feladatban szereplő űrlapon kell beküldeni.

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-04-28 14:13:19

8.évfolyam Kémia (6.hét)

Kedves Tanulók!

2020. április 20. és 24. között a következő feladatokat végezzétek el.


Tananyag: Műanyagok 2. (TK 79. o.)

Feladat: Olvassátok el a tankönyvben a megadott részt, és válaszoljatok az alábbi kérdésekre a füzetben.
  1. Miből állítják elő a műanyagok többségét?
  2. 2012-ben hány millió tonna műanyagot állítottak elő?
  3. Mi jellemző a műanyagok lebomlására a környezetben?
  4. Miért helytelen a műanyagok elégetése?
  5. Melyik élőhelyen okozza a legtöbb problémát a növekvő mennyiségű műanyag hulladék?
  6. Hogyan csökkenthetjük le a műanyagok használatát az életünkben? Írj 2 módot rá!
Olvassátok el az alábbi cikket (Mikroműanyagok) is, ami a mikroműanyagokról szól, majd írjatok róluk 6 információt a füzetbe!

Google Űrlap: Szülői igazolás

A beküldési határidő: 2020. április 28.

A beküldés módja:
  • A feladat elvégzését szüleitek igazolják a megadott Google Űrlapon.

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-04-21 20:27:29

8.évfolyam Kémia (4-5. hét)

Kedves Tanulók!

2020. április 6. és 8. között vagy 2020. április 15. és 17. között a következő feladatokat végezzétek el.
A tavaszi szünetben pihenjetek.

Tananyag: Műanyagok (TK 75-79. o.)

Feladat: Nézzétek meg az alábbi videót a Műanyagokról, majd a videó és a tankönyv segítségével végezzétek el az alábbi feladatokat a füzetben!

Videó:Műanyagok

Mit nevezünk műanyagnak?
Nevezz meg 7 különböző műanyagot, és írj 1-2 példát a felhasználásukra!


A feladat elvégzését a szüleid igazolják egy e-mail küldésével!

A beküldési határidő: 2020. április 21.

A beküldés módja:
  • Az e-mailt a vass@egressy.info címre kell elküldeni.
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Pethő Gergely

Módosítva: 2020-04-06 16:23:10

8.A, 8.B Feladatok 3. hét

Kedves Tanulók!

2020. március 30. és április 3. között a következő feladatokat végezzétek el.

Nézzétek meg a következő videót:Égés és tűzvédelem

Egy email-ben írjátok meg, hogy mire van szükség a tűzhöz.

A beküldési határidő: 2020. április 7.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Webmester

Módosítva: 2020-04-01 11:04:59

Feladatok március 23-27.

Kedves nyolcadikosak!

2020. március 24-27. között a következő feladatokat végezzétek el.

Tananyag: Alkohol (TK 91-92. o.)
  • Feladat: Nézzétek meg a Brutális Biológia Mérgek c. epizódjának utolsó 12 percét (27:55-től indul), ami az alkohol hatásairól szól. Válaszoljatok a kérdésekre e-mailben a videó és a tankönyv alapján!
  • Kérdések:
Milyen hatásai vannak az alkoholnak (etil-alkohol vagy etanol) az emberi szervezetre? Írj 7 különböző hatást!
Mi a közös az etanolban és a metanolban? És miben térnek el egymástól? Írj 3-3 példát ezekre!


Határidő: 2020. április 3.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info címre kell elküldeni
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Szerző: Lukács-Ruzsom Renáta

Módosítva: 2020-03-24 13:23:59

Feladatok március 16-20

Kedves nyolcadikosok!

2020. március 16-20. között a következő feladatokat végezzétek el.
  • Olvassátok el a tankönyvben A szén vegyületei c. leckét (88 - 90. oldal), majd válaszoljatok az alábbi kérdésekre!
  • Másoljátok be a kémia füzetbe a kérdéseket, és a rájuk adott válaszokat is oda kell írnotok!
1. Írj pár példát a szerves vegyületekre!
2. Mik azok a szerves vegyületek?
3. Vannak széntartalmú szervetlen vegyületek?
4. Mely elemek vesznek részt alapvetően a szerves vegyületek felépítésében a szénen kívül?
5. Miért különleges a szénatom?
6. Mi az izoméria?
7. Mik a szénhidrogének?
8. Mi a földgáz fő alkotórésze?
9. Mik keletkeznek a metán égése során?
10. Milyen kötések lehetnek két szénatom között?
11. Mik az izomerek?

A füzetet fotózzátok le, és küldjétek el a megadott e-mailcímre!

Határidő: 2020. március 20.

A beküldés módja:
  • Az elkészült munkákat a vass@egressy.info (Változott! Részletek) címre kell elküldeni
  • A tárgyhoz írjá(to)k be az osztályotok, majd a tantárgy nevét kötőjellel elválasztva. Végül a saját neveteket/tanuló nevét. (pl. Tárgy: 5.B - informatika - Kiss Pista)

Kérjük, hogy a szülők az osztályfőnökök felé jelezzék, ha nem rendelkeznek a feladat megoldásához vagy beküldéséhez szükséges eszközökkel!

Szerző: Webmester

Módosítva: 2020-03-24 13:21:33

Ahogy a legtöbb honlap, ez a webhely is használ sütiket a weboldalain.