A Virtuális képtár projekt megvalósítása
Tanulónként egy-egy virtuális füzetet (Google Dokumentumot) használtunk, és egy közöset, amelyet virtuális képtárnak neveztünk el.
A munka menete
A tanulók:- A tanulók a füzet elején egy zeneszám linkjét kapták meg, amin fura hangok voltak.
- A zene alapján keletkező érzéseiknek, hangulatuknak megfelelően önálló leírást készítettek arról, hogy "Mi vagy ki lehet ez?", amelyet feltöltöttek a saját virtuális füzetükbe.
- A leírást megosztották egymással.
- A kapott leírás alapján rajzot készítettek a gyerekek, amelyet fel is töltöttek a közös virtuális füzetbe, amelyet virtuális képtárnak hívtunk.
- A leírás és a már látható képek, szereplők összképe alapján cselekményt fogalmaztak meg önállóan.
- Majd egy következő alkalommal befejezést. Majd egy másik alkalommal bevezetést.
- Az elkészült részmunkákból egy összefűzött fogalmazást kellett beadni. A részekre bontott fogalmazás írása jobban rögzítette a gyerekek számára a fogalmazás tudnivalóit.
- Aki úgy érezte, hogy kialakult képek alapján jobbat írna, megírhatta újra, illetve közös fogalmazásban is részt vehettek. (Leginkább azok választották a közös munkát, akik nehezebben fogalmaztak.)
- A közös fogalmazás lehetőségét beírtam a virtuális képtárba, ahova a gyerekek színnel beírták a nevüket, ezzel jelezve, hogy melyik résznek ki a szerzője. Egymás után írtunk mondatokat, de közé is lehetett ékelni.
- Az így elkészült mű egy nagyon tetszetős színes munka, amelynek komoly tartalma van.
Szerző: Mayer Virág
Módosítva: 2020-07-12 15:04:09