Oktatási módszerek és nevelési célok
Alapjában véve a feladat egy a pillanatnyi helyzethez igazított oktatási projekt volt. A karantén idején született az ötlet, amikor már a gyerekeknek nagyon hiányzott a közös játék, a közös tanulás, egy szóval a közösség. Ennek ellenére normál körülmények között is felhasználható online eszközökkel támogatott dráma oktatás vagy szakkör megvalósítására.
Megvalósításnál figyelembe vettem John Dewey (1859–1952) elveit, amelyek szerint:
Fontos volt számomra, hogy a gyerekek elsajátítsák a tantervben előírt ismereteket, de talán még fontosabb a személyiségfejlesztés és a segítségnyújtás a bezártság káros hatásainak leküzdésében.
4. évfolyamos gyermekekről van szó. Esetükben is különösen fontos a közösséghez tartozás igényének felkeltése, az együttműködés formáinak elsajátítása:
Azt is gondolom, hogy így könnyedén valósult meg az integrálás, valamint a fejlődési eltérések értő kezelése. Ugyanakkor elősegítette a differenciálás lehetőségét, azáltal, hogy kifejezetten támogatta a kevésbé ügyes gyerekek fejlődését is.
Megvalósításnál figyelembe vettem John Dewey (1859–1952) elveit, amelyek szerint:
- A tanulásnak a személyes tapasztalaton kell alapulnia.
- A tanításnak figyelembe kell vennie a tanulók fejlődési szükségleteit és érdeklődését.
- A tanulónak aktívan részt kell vennie saját tanulási folyamatainak alakításában.
- A tanulót a közösség ügyeiben való aktív részvételre, a közösségért felelősséget érző polgárrá kell nevelni.
Fontos volt számomra, hogy a gyerekek elsajátítsák a tantervben előírt ismereteket, de talán még fontosabb a személyiségfejlesztés és a segítségnyújtás a bezártság káros hatásainak leküzdésében.
4. évfolyamos gyermekekről van szó. Esetükben is különösen fontos a közösséghez tartozás igényének felkeltése, az együttműködés formáinak elsajátítása:
- Nagy váltás következik az életükben. Felsősök lesznek, új helyzetet teremt és új kihívásokkal kell szembenézniük. Egymást segítve, közösen megküzdeni a nehézségekkel sokkal könnyebb, mint az egyes embereknek külön-külön.
- Ahogy egyre nőnek, a gyermekek életében egyre nagyobb szerepet kapnak a kortárscsoportok. Annak, aki képes eligazodni egy csoporton belül, és megtalálja a helyét, szerepét, sőt jó irányba tudja befolyásolni a csoport működését sokkal könnyebb lesz az élete. Az sem mindegy, hogy egy kortárscsoport milyen irányban indul el, milyen értékeket követ és a tagok képesek a csoport működését kritikus szemmel nézni, és jó irányba befolyásolni.
- Ma már, és ma még nem tudhatjuk gyermekeinket hova sodorja a szél vagy hol teszi majd le. Olyan foglalkozással fogják szemben találni magukat, amiről mi még csak nem is hallottunk, vagy olyannal, amivel mi már meg sem birkóznánk. Egy biztos: Ha felnőnek és megkezdik pályájukat, egy nagyobb gépezet részeként, akkor is egy csoport tagjaivá válnak, ahol pedig már elvárás, hogy mindenki a legjobbat nyújtsa, egy közös cél megvalósítása érdekében.
Azt is gondolom, hogy így könnyedén valósult meg az integrálás, valamint a fejlődési eltérések értő kezelése. Ugyanakkor elősegítette a differenciálás lehetőségét, azáltal, hogy kifejezetten támogatta a kevésbé ügyes gyerekek fejlődését is.
Szerző: Mayer Virág
Módosítva: 2020-07-09 14:42:30